U všech čertů - Dvořákova ul.

29.03.2012 09:20

Příznivci oslavanského piva (a tedy i charakteristické chuti užitného umění sládka Petra Žáka) mají od uplynulého víkendu k dispozici další relaxační místo. Mohou zamířit do nově otevřené restaurace a pivnice U všech čertů na Dvořákově ulici 6/8. Pro snazší identifikaci ji budu označovat UVČ II, snadno se tak v dalších popisech odliší od U všech čertů na ulici Štefánikově (UVČ I), která byla první provozovnou s kompletní nabídkou piva z Oslavan. 

Přikládám první kontaktní informace, týkající se toho, nač upírám pozornost. Primárně jde člověk na pivo, ale než si je dá, vidí provozovnu zvenku, pak vejde, pak pivo, pak toaleta. Proto následující posloupnost. 

1) exteriér/interiér - slovo příjemné je dostatečně výstižné (dřevo, cihly, stropní trámy, masivní stoly, pohodlné židle, členitost - viz fotogalerie); nekuřácká část vlevo od vstupu je menší než hlavní část s výčepem a velkou  místností; v restauraci kmitá obsluha o 106, roznáší jídla, která voní a vypadají lákavě; vpravo od výčepu (z pohledu návštěvníka) jeden stůl s vlastním výčepem se čtyřmi pípami; k posezení lákají stoly, které jsou těsně u velkých oken do ulice; dvě návštěvy a vždy dost lidí;      

2) pivo - 10, 12 světlé, 13 polotmavá; šel jsem cíleně na desítku (která je ve výborné formě), ochutnal jsem rovněž 12 (dtto.). Pivo si beru již léta občas přímo z pivovaru a vždy jsem si přál, aby v pivnicích chutnalo alespoň někdy podobně, jako když je máte natočené přímo z tanku. UVČ II jsem byl potěšen - teplota, chuť, pěna, půllitry s logem, rychlý přísun, zdvořilost obsluhy. Usazen v nekuřácké části na zvýšené pohodlné židli u masivního stolu těsně u okna, přečetl jsem v klidu několik kapitol a u toho si vychutnal pár desítek. Budu se vracet.

3) toalety - standardem je u UVČ II čistotat a funglnovost, při vstupu potěší na dveřích drobný detail na hlavách informačních postaviček pána/paní - drobné růžky (potěší především příznivce AC/DC); s prvním polštářkem na opření hlavy při návštěvě pisoáru jsem se setkal v pivovarské restauraci v Medlešicích, zde je máte u každého pisoáru a v luxusním provedení (zajímalo by mě, zda existuje nějaký podobný doplněk i pro dámské záchody - příště požádám o konzultaci).              

Doufám, že UVČ II bude solidní péče o pivo ze Zámeckého pivovaru Oslavany součástí dobrého jména, které zpravidla bývá zárukou pravidelné a dostatečné návštěvnosti.    

Na Velikonoce již má pan Žák dávno navařenou černou 12. Při nedávné minidegustaci v pivovaru se mi zdálo, že to bude lehčí, svěží, dobře pitelné a řádně chmelené pivo. Zkuste na ně o Velikonocích zajít (ke všem čertům - rozuměj: do pivnice U všech čertů). 

Výbornou desítku z Oslavan si dopřávám od doby vzniku pivovaru v Oslavanech. Minulý víkend jsem proto s jistým zadostiučiněním evidoval výsledky Jarní ceny sládků v Pivovarském dvoře Zvíkov. V kategorii "světlé výčepní pivo" získala oslavanská desítka 1. místo. Zkuste UVČ II individuálně ověřit kompetentnost degustační komise.        

Úprava 10. 4. : Po několika návštěvách bohužel musím opravit informaci, která se týká obsluhy. Poslední dvě návštěvy hodnotím jako "vybízející k odchodu". Možná jsem jen měl pech na směnu.  

Zážitek první (pátek 6. 4.): mladý hoch ovládá pečlivě archivované a z generace na generaci předávané číšnické umění "neviditelný host" - byl schopen kolem mně v poloprázdné hospodě po prvopočátečním dlouhém váhání 4x projít, aniž by se stavil a poptal se, co bych si tak třeba dal. Mezitím seance 3 číšníků za barem, poklábosit s "kamošem" na baru, mrknout na mobil. Po hodné chvíli jsem začal mávat na výčepní, která dorazila a vlastně mi po dalších důrazných upozorněních vždy pivo donesla, i když jsem musel pak vždy výrazně gestikuloval s prázdným půllitrem - hocha, který měl místnost na starosti a občas se zastavil u vedlejších stolů, se tyto události nikterak nedotkly.

Zážitek druhý (pondělí 10. 4.): totéž umění infekčně přeskočilo i na slečnu, která mi při dřívějších návštěvách vcelku svižně nosila pivo. Dnes mě mezi dveřmi přivítala sdělením, kam si sednout nesmím a pak mě při průchodu opět třikrát zcela ignorovala. Při představě, že opět budu mávat na výčepního a dožadovat se piva, jsem lokál opustil. Doufám, že obsluhu a výčepní neopustí stejně rychle entuziasmus při péči o pivo z Oslavan, jako je opustil entuziasmus při péči o hosty. (Poznámka po dalších krátkých návštěvách cca po 17. 4.: jsem rád, že je neopustil; výjimky jsou pochopitelné a nelze na základě jejich atomizovaného výskytu nemístně generalizovat. Tedy: Ke všem čertům směle a rád mířím dále)  

Pauza byla jen krátká - Oslavanské pivo je lákavá komodita. A po dalších návštěvách je zřejmé, že se jednalo o momentální lapsus jedinců, který pro čerty není charakteristický. Vracím se k původní charakteristice. Pravděpodobně zákazníky odcizené označující rohaté WC postavičky jsou opět přilepeny (zdá se, že zákazníci mají o podobné zboží zájem, i když je přilepené na dveřích od toalety). Zavést doplňkový prodej, ať je nezcizují? Kamera? Useknout ruku? Veřejný výprask? Jen bych někdy mírně ztišil rádio - v restauraci si lidé primárně povídají (někteří i čtou) - takto se do hovoru (nebo četby) násilně a nepřeslechnutelně vnucují rozhodně vtipní moderátoři a basové vibrace hudebních žánrů, které ...no však víte. Nebo aspoň přeladit na stanici.      

Zpět